Разговорът в най-новия епизод на рубриката ни „Без маски в киното“ е много цветен и любопитен, защото събеседник на Йордан Георгиев е обичаният актьор, композитор, певец и текстописец Стефан Вълдобрев. Името му зрителите свързват с превъплъщенията му в „Изпепеляване“ и „Стъклената река“ (реж. Станимир Трифонов), „Потъването на Созопол“ и „Далеч от брега“ (реж. Костадин Бонев). Той създава музиката за емблематичните филми „Пансион за кучета“, „Светът е голям и спасение дебне отвсякъде“, „Съдилище“ на режисьора Стефан Командарев.
Защо именно киното е било причината да вземе решението да стане актьор – споделя повече за това Стефан Вълдобрев в Епизод 13 от подкаста на NO BLINK в партньорство с Българското национално радио – „Кино с думи“! Проектът е реализиран с финансовата подкрепа по Програма „Публики“ на Национален фонд „Култура“.
Детските години на Стефан Вълдобрев са обвързани с приключения край природния парк „Аязмото“ в Стара Загора, където сградата на киното често събира щурата банда деца. Много от филмите, запечатали се в неговите спомени, са били многократно разигравани от него и приятелите му.
Първите стъпки пред камера на Стефан са обвързани с телевизията и студентското предаване „Ку-ку“. Паралелната му работа в киното му помага да види много от разликите в това да създаваш филми. Творческият му път е белязан от знаковите срещи с режисьорите Стефан Командарев, Станимир Трифонов и Костадин Бонев. Първата голяма роля в киното на Стефан е в лентата „Изпепеляване“, когато той е 30-годишен. Как актьорът достига до този свой дебют и какво му носи тази първа роля, можеш да чуеш в разговора!
Един от последните филми, в които Стефан Вълдобрев участва като киноактьор, е „Далеч от брега“ на реж. Костадин Бонев. Пред творческия екип стои предизвикателството да създаде паралелно няколко различни реалности, а Стефан трябва да създаде три образа. Тази роля му носи и първата му международно отличие за актьорско майсторство.
Освен като актьор и композитор, Стефан прави своите опити и като кинорежисьор. Той специализира в тази област в Чешката филмова академия през 2006 г. В епизода можеш да разбереш повече как се е появило това желание у него и защо не заминава, за да учи в академия по кино в Синсинати след прием през 1993 г.
И още:
· Любимите филмови ленти на Стефан Вълдобрев като дете;
· Разликите между работата в телевизията и киното;
· Творческият път на Стефан Вълдобрев е обвързан с имената на българските режисьори Стефан Командарев, Станимир Трифонов и Костадин Бонев;
· Първата голяма роля в киното – филмът „Изпепеляване“ и първото голямо отличие на фестивала „Златна роза“;
· Първото международно отличие за кино актьорско майсторство за ролята му в „Далеч от брега“ на реж. Костадин Бонев и работният процес по филма;
· Решението на Стефан за специализация по кинорежисура във филмовата академия в Прага – в топ 3 на европейските училища за кино – академия, от която са излезли режисьори като Милош Форман, Иржи Менцел, Емир Кустурица;
· „Манчестър Юнайтед от Свищов“ – първият документален филм на Стефан като кинорежисьор;
· Пътят на Стефан Вълдобрев като композитор в българското кино и създаването на първия саундтрак към български филм – „Пансион за кучета“.
Фондация "Академия Аскеер" връчи за 33-и път своите награди на най-добрите постижения в театралното изкуство през изминалия сезон. В категорията "Водеща мъжка роля" тази година статуетката, изработена от Георги Чапкънов-Чапа, получи актьорът Константин Соколов. Наградата му беше присъдена за ролята на Петър в спектакъла "Ботушът" във Варненския..
Фотографската изложба "Перфектни тела" на хореографа и визуален артист Коста Каракашян и фотографа Алекс Костадинов изследва начина, по който танцовите артисти разглеждат и оценяват сами телата си. Танцуващото тяло бива наблюдавано, коментирано, манипулирано и отхвърляно многократно в рамките на танцовата кариера под погледите на преподаватели,..
"Списание за танц" е единственото българско печатно издание за балет, съвременен танц и пърформанс и танцова култура. Излиза един път през годината. На 120 страници то разказва за миналото, настоящето и бъдещето на танцовата култура в България и по света. Водеща тема на брой 6 е "Стойността на танца". В списанието намират място текстове на..
Ученици от осми и девети клас участват в постановката "Меко казано". В съвременната адаптация на Валери Петров са поставени проблемите за човешката съвест, за приятелството, за лъжата и последиците от нея, но по динамичен и нестандартен начин. С хип-хоп танци, рап, фокуси, свирене на китара, каране на скейтборд и още интересни тийнейджърски..
Изключителните истории на едни от най-големите български дарители ще бъдат разказани от документалната поредица "Дарителите", която в четири последователни епизода ще проследи традициите на дарителството в България. Улисани в своето всекидневие, едва ли си даваме сметка колко много дължим на онези ярки личности, които са дарявали безкористно..
Преди 15 години програма "Христо Ботев" на БНР обяви провеждането на първия поетичен конкурс за хора с увредено зрение "Зрящи сърца". От тогава насам всяка..
За текста на първия си сингъл певицата Дани Стойкова разкри, че разказва лична история и е израз на нейната душевност пречупена през призмата на..
В предаването тази седмица гостува д-р Катерина Гаджева – изкуствовед, главен асистент в Института за изследване на изкуствата към Българска академия на..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg