Роден е на 18 януари 1928 г. в Разлог. Тази година отпразнува своя 93-ти рожден ден в превъзходно здраве. През лятото се срещнахме в дома му в Пловдив – усмихнат, щастлив и готов да разказва невероятните си преживявания на сцената и извън нея. Един час отлетя, а историите се множаха.
Пред очите му и с неговото активно участие Пловдивската опера се превръща в един великолепен театър с богат и разнообразен репертоар – опери, оперети, мюзикъли. Обича всичките си роли – и централните и по-малките.
„Обичах по-малките роли. Режисьорите нямаха много време да се занимават с нас, а аз все се оглеждах в хората и търсех прототипа на моя герой“ – разказва той. Със смях си спомня за преживените срещи – „Нали си бях красавец все ме търсеха – от Плевен, когато създадоха опера, от Казанлък, Сливен, Русе, Велико Търново“. С него и покрай него преминава сценичният път на няколко поколения певци, много от които заминават за чужбина.
В звуковия файл чуйте какво споделя певецът за детството си и ученето в консерваторията.
Като ученик на Петър Райчев веднага след завършването започва работа в Пловдивската опера, където остава до края на кариерата си – над 40 години. Ето и разказът за тези срещи.
За всички години на сцената Аврам Андреев представя около шестдесет централни партии и петнадесет по-малки, като някои от тях изпълнява многократно. Сред тях са Моцартовите Балмонте, Тамино, Ферандо и Бастиен, граф Алмавива и Дон Рамиро на Росини, Неморино и Ернесто на Доницети, Надир на Бизе, Ленски на Чайковски, Шуйски и Юродливия на Мусоргски, Берендей и Моцарт на Римски-Корсаков. Приоритет за него са и българските заглавия, а сред тях се открояват „Луд Гидия“, „Мадам Сан-Жен“, „Юлска нощ“, „Милионерът“, „Рицарят“, „Златната ябълка“, „Мнимият болен“ – все произведения на Парашкев Хаджиев, както и „Имало едно време“ на Асен Карастоянов, „Откраднали консула“ на Иван Димов и др.
През цялата си кариера Аврам Андреев представя и великолепни оперетни образи – „Царицата на чардаша“ и „Графиня Марица“ на Калман, „Прилепът“ на Й. Щраус, „Хубавата Елена“ и „Орфей в ада“ на Офенбах, „Мамзел Нитуш“ на Ерве, „Веселата вдовица“ на Лехар. Той участва и в първите изпълнения в България на мюзикълите „Моята прекрасна лейди“ на Лоу и „Случка в Уст Сайд“ (Уестсайдска история) на Бърнстейн.
Пруският крал Фридрих II (1712-1786), известен още като "Велики", е не само успешен военачалник и щедър патрон на изкуствата, но и умел флейтист и автор на голямо количество инструментални творби, сред които над 120 сонати за флейта и континуо и 4 концерта за флейта и струнни. Роден през 1712 г., Фридрих от рано проявява по-голям интерес..
А сега да станем! Шапки долу! Защото влиза един ритащ същински хард рок колос, класик. Казват, че жив класик бил онзи, дето, като го срещнеш, си викаш: "Божичко, тоя още ли е жив!". Да, жив е гигантозавърът, който гордо носи името Глен Хюз . Голям приятел на България и герой, който си сверява часовника с миналото в името на бъдещето. А той още го..
За душевността на цигуларя, който импровизира с четката и палитрата – разговор в ефира на предаването "Нашият ден". Цигуларят и педагог маестро Мичо Димитров откри самостоятелна изложба в столичната галерия "Икар". Експозицията съдържа 40 живописни платна и ще бъде подредена от 30 април до 30 май. В изложбата могат да се видят творби на автора..
Интригуващата, енигматична камерна опера на Бенджамин Бритън "Въртенето на винта" се игра през май в Кралския театър "Ла Моне" в Брюксел. Творбата се счита за един от шедьоврите в оперната литература, създадени след Втората световна война. Световната премиера на"Въртенето на винта" е през 1954 г. в театър "Ла Фениче" във Венеция, представена от..
На 18 май в рамките на SoFest Spring маестро Теодосий Спасов и гръцкото The Crossover Trio ще ни отведат на музикално пътешествие до Източното Средиземноморие и Балканите в Sofia Live Club. Виртуозният музикант превръща изпълненията си в необикновен синтез между традиционен фолклор и класически джаз, а гръцкото трио ще се включи с мелодии на..
Проф. Димитър Вацов, преподавател по философия в НБУ и председател на Фондация за хуманитарни и социални изследвания - София, коментира в "Мрежата" по..
Странният мъж на масата до прозореца, който говори за музика – това е диригентът, музиковедът, просветителят, основателят на Международния фестивал..
"Когато дойдеш на Чемерна (Чумерна) пред очите ти се появява една твърде чудесна картина. На която и страна да погледнеш, окото ти има на що да погледа..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg