В сайта за нови записи класическа музика „Classical Music Daily” има великолепен отзив за един от последните дискове, осъществени с участието на Зефира Вълова. Това е записът на четирите сонати за цигулка и пиано на Франц Шуберт в партньорство с пианиста Аапо Хакинен.
Франц Шуберт е само на 19 години, когато написва сонатите през пролетта на 1816 г. Той вече е създал четири симфонии, както и великолепните си песни „Гретхен на чекръка“ и „Горският цар“. Подобно на голяма част от музиката му, те ще бъдат публикувани едва след смъртта му, и тогава им е сложен опус 137. Дори са наречени „сонатини“, което показва известно неуважение към мащаба на въображението на Шуберт и работа му с формата. През лятото на следващата година 1817 Шуберт създава сонатата в Ла мажор, на която е поставен опус 162.
За цигулка и пиано Шуберт създава само шест композиции – четирите сонати, които са от ранните му години, Брилянтно рондо от 1826 и Фантазия от 1827 г.
„След популярните изпълнения на Йозеф Сук и Артюр Грюмио, в последните години тези сонати са сравнително пренебрегвани, което прави този нов запис, използващ инструментите и техниките от времето на Шуберт, още по-забележителни“.
Записът е осъществен във Финландия за „Брилянт класикс“. Инструментите и на двамата са от епохата на създаването на сонатите. Инструментът, на който свири пианистът Аапо Хакинен е произведен във Виена през 1820 г.
В звуковия файл чуйте разказа на Зефира Вълова за работата върху записа, част от който може да слушате на 16 март от 14 часа по програма „Христо Ботев“.
В съботната вечер (27 април от 20 часа) ще бъдем във Виенската държавна опера , за да проследим спектакъла на "Вилхелм Тел" с дата 16 март 2024 година. Последното сценично творение на Росини съперничи по времетраене с божествените дължини на Вагнеровите шедьоври. Това е една от причините "Вилхелм Тел" сравнително рядко да се поставя по..
"Винаги съм смятал, че един артист, примерно в класическата музика, трябва да е земен – казва Емануил Иванов. – Не бива да се самоиздигаме на пиедестал, не трябва да създаваме изкуствена дистанция между себе си и публиката и да се считаме за недосегаеми, само защото свирим или правим музика. Нямаме никакво право на това – трябва да сме близки..
Либрето: Виктор Жозеф Етиен и Иполит Луи Би (по едноименната драма на Фридрих Шилер) Първо изпълнение: 3 август 1829 г. в Париж. Действащи лица: • Вилхелм Тел – баритон • Мелхтал – бас • Арнолд, негов син – тенор • Валтер Фюрст – бас • Лайтхолд – бас • Геслер, австрийски императорски наместник в Швейцария – бас • Рудолф, негов адютант – тенор..
"През тази година стартираме третото издание на "Международния музикален фестивал за класическа музика и изкуства". Подчертавам изкуства и правя това уточнение, защото в предишните издания, фестивалът беше само с класическа музика. Сега разширяваме диапазона ,включвайки различни изкуства, като в бъдеще тенденцията е форумът да обединява всички..
Фънк вечер What the Funk представят на 24 април катедра “Поп и джаз изкуство” към Вокалния факултет на НМА “Проф. Панчо Владигеров” и Общинският културен институт “Надежда”. В концерта участват Джаз формация “София” и студентите от класа по пеене на ас. д-р Адриана Бенова и от класа по саксофон на хон. ас. Апостол Апостолов - Толи. Повече от..
В навечерието на Международния ден на танца "Артефир" запознава слушателите с една вълнуваща новина от звездната карта на световния балет...
Божана Славкова, победител в най-големия световен поетичен конкурс Mili Dueli, се превърна в първия български автор, спечелил голямата награда с..
Осемнадесет страни, между които САЩ и България, излязоха със съвместно изявление, в което се призовава да бъдат освободени всички заложници, държани от..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg