Тази сряда (20 април) екипът на предаването "Музик мания" ще ви запознае с последния албум на вокална група "Спектрум" – "Вокални отпечатъци", който наскоро беше номиниран в две категории за наградата на Обществото за съвременна акапела. В албума ансамбълът преобразява народни мелодии чрез характерната си употреба на джаз хармонии, бийтбокс и лууп машина, която чрез наслагване на току-що записан материал позволява осъществяване на богата звукова картина.
Акапелната група, състояща се от Боряна Йорданова (сопран), Весела Морова (алт), Даниел Николов (тенор), Янко Янков (баритон) и Константин Бейков (бас), се заражда през 2012 г., и през последното десетилетие се е доказала като единствен по рода си състав в България, който не се страхува да експериментира с всякакви стилове и жанрове изцяло без инструментален акомпанимент. "Вокални отпечатъци" е вторият им албум и в него освен аранжименти на народни песни има авторски композиции, както и колаборации с изтъкнати български музиканти като "Ева квартет", Теодосий Спасов и Христина Белева.
Срещнах се с Константин Бейков и Янко Янков, за да си поговорим за номинацията на компактдиска, както и да обсъдим концепцията на албума "Вокални отпечатъци". Двамата изпълнители също така ми споделиха и множество детайли за творческия си процес по създаване на нови произведения, както и любопитни подробности за начина, по който усъвършенстват слуха и уменията си в ансамбловото пеене. Ето малко от това, което ми споделиха по темата: "Единият от начините – ако е трудно на момента да се прецени колко добре звучи нещо, е да му се направи запис, който да се чуе веднага след това. Напоследък много често го повтарям, но това е изключително полезно и по този начин човек започва да свиква какво трябва да чува около себе си и от себе си, за да знае какво иска да постигне, така че да се получи нещо конкретно" – разясни Константин Бейков, а Янко Янков допълни: "Нищо не може да замени записа наистина. Дори когато човек се готви сам и си пее партията самостоятелно вкъщи. Години наред ни отне да разберем това. Наистина когато чуеш себе си под лупа, най-добре и веднага разбираш всъщност какво не е, както си го представяш, че го пееш, и как можеш най-бързо да се коригираш. Освен това много ни помага, че правим частични репетиции, в които пеем два или три гласа, което вече е някакво усещане за интервали и хармония и когато след това вече насложиш още два-три гласа, ти се допълва цялата звукова картина. Докато ако запеем изведнъж пет гласа... Понякога става, но колкото по-сложна е фактурата и аранжиментите, което напоследък се случва по естествен начин – някакво израстване все пак може би на групата и на аранжорите – се оказва, че е необходимо наистина да не забравяме тези стъпки".
Какво още споделиха Константин Бейков и Янко Янков ще можете да чуете на 20 март в 14 часа по програма "Христо Ботев", както и да се заредите с добро настроение благодарение на записите от албума "Вокални отпечатъци".
В съботната вечер (27 април от 20 часа) ще бъдем във Виенската държавна опера , за да проследим спектакъла на "Вилхелм Тел" с дата 16 март 2024 година. Последното сценично творение на Росини съперничи по времетраене с божествените дължини на Вагнеровите шедьоври. Това е една от причините "Вилхелм Тел" сравнително рядко да се поставя по..
"Винаги съм смятал, че един артист, примерно в класическата музика, трябва да е земен – казва Емануил Иванов. – Не бива да се самоиздигаме на пиедестал, не трябва да създаваме изкуствена дистанция между себе си и публиката и да се считаме за недосегаеми, само защото свирим или правим музика. Нямаме никакво право на това – трябва да сме близки..
Либрето: Виктор Жозеф Етиен и Иполит Луи Би (по едноименната драма на Фридрих Шилер) Първо изпълнение: 3 август 1829 г. в Париж. Действащи лица: • Вилхелм Тел – баритон • Мелхтал – бас • Арнолд, негов син – тенор • Валтер Фюрст – бас • Лайтхолд – бас • Геслер, австрийски императорски наместник в Швейцария – бас • Рудолф, негов адютант – тенор..
"През тази година стартираме третото издание на "Международния музикален фестивал за класическа музика и изкуства". Подчертавам изкуства и правя това уточнение, защото в предишните издания, фестивалът беше само с класическа музика. Сега разширяваме диапазона ,включвайки различни изкуства, като в бъдеще тенденцията е форумът да обединява всички..
Фънк вечер What the Funk представят на 24 април катедра “Поп и джаз изкуство” към Вокалния факултет на НМА “Проф. Панчо Владигеров” и Общинският културен институт “Надежда”. В концерта участват Джаз формация “София” и студентите от класа по пеене на ас. д-р Адриана Бенова и от класа по саксофон на хон. ас. Апостол Апостолов - Толи. Повече от..
Когато тръгвате от Баку към Гобустан обикновената кола изведнъж се превръща в машина на времето. Пренасяте се в каменната ера. В историко-художествения..
Кой не си пожелава късмет? Тъкмо това е заглавието на книгата на Лорънс Шимел с илюстрации на Хуан Камило Майорга. От каква гледна точка обаче човек има..
Един снимачен миг – в "Артефир" ставаме част от работния процес на режисьора Стефан Командарев върху най-новия му филм с работно заглавие "Made in..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg