Предаването "На опера в събота" ще почете паметта на един от големите ни оперни артисти. На 10 януари си отиде от този свят Асен Селимски – без съмнение сред най-популярните и обичани български певци. Помнят се майсторските му превъплащения на родна сцена, а и в престижните европейски театри.
"Чуден глас – красив, гъвкав, тембрист баритон, а сценичното майсторство на певеца спира дъха на публиката" пишат в Обзървър през лятото на 1968 година. Тогава Селимски предизвика фурор на реномирания фестивал в Глайндборн в една от коронните си роли на Евгений Онегин.
В Златния фонд на БНР се пази запис от спектакъл на гениалното оперно творение на Чайковски – спектакъл на Софийската опера с дата 5 май 1975 ръководен от Недялко Недялков. Великолепни са Асен Селимски и Анна Томова-Синтова като Татяна във финала на операта.
Ще ви припомним и други ярки преобразявания на знаменития баритон като Фигаро в "Севилският бръснар" (тъкмо с тази роля спечели възторга на публиката и златния медал на първото издание на конкурса в София през 1961), граф Ди Луна от "Трубадур", маркиз Поза от "Дон Карлос", Леско в "Манон", Ескамилио в "Кармен", Силвио в "Палячи", Белкоре в "Любовен елексир" и разбира се Ренато. Маестрото много харесваше тази роля. Считаше я за своеобразен връх в кариерата си, редом с Фигаро и Онегин.
Златният фонд на БНР съхранява запис от премиерен спектакъл на "Бал с маски" от Верди състоял се на 3 юли 1964 г. Ще се насладим отново на великолепното партньорство и дълголетно искрено приятелство извън сцената на Асен Селимски, Юлия Винер и Любомир Бодуров в главните роли на Ренато, Амения и Ричард. Руслан Райчев е начело на хора и оркестъра на Софийската опера.
В съботната вечер (27 април от 20 часа) ще бъдем във Виенската държавна опера , за да проследим спектакъла на "Вилхелм Тел" с дата 16 март 2024 година. Последното сценично творение на Росини съперничи по времетраене с божествените дължини на Вагнеровите шедьоври. Това е една от причините "Вилхелм Тел" сравнително рядко да се поставя по..
"Винаги съм смятал, че един артист, примерно в класическата музика, трябва да е земен – казва Емануил Иванов. – Не бива да се самоиздигаме на пиедестал, не трябва да създаваме изкуствена дистанция между себе си и публиката и да се считаме за недосегаеми, само защото свирим или правим музика. Нямаме никакво право на това – трябва да сме близки..
Либрето: Виктор Жозеф Етиен и Иполит Луи Би (по едноименната драма на Фридрих Шилер) Първо изпълнение: 3 август 1829 г. в Париж. Действащи лица: • Вилхелм Тел – баритон • Мелхтал – бас • Арнолд, негов син – тенор • Валтер Фюрст – бас • Лайтхолд – бас • Геслер, австрийски императорски наместник в Швейцария – бас • Рудолф, негов адютант – тенор..
"През тази година стартираме третото издание на "Международния музикален фестивал за класическа музика и изкуства". Подчертавам изкуства и правя това уточнение, защото в предишните издания, фестивалът беше само с класическа музика. Сега разширяваме диапазона ,включвайки различни изкуства, като в бъдеще тенденцията е форумът да обединява всички..
Фънк вечер What the Funk представят на 24 април катедра “Поп и джаз изкуство” към Вокалния факултет на НМА “Проф. Панчо Владигеров” и Общинският културен институт “Надежда”. В концерта участват Джаз формация “София” и студентите от класа по пеене на ас. д-р Адриана Бенова и от класа по саксофон на хон. ас. Апостол Апостолов - Толи. Повече от..
Когато тръгвате от Баку към Гобустан обикновената кола изведнъж се превръща в машина на времето. Пренасяте се в каменната ера. В историко-художествения..
Кой не си пожелава късмет? Тъкмо това е заглавието на книгата на Лорънс Шимел с илюстрации на Хуан Камило Майорга. От каква гледна точка обаче човек има..
Един снимачен миг – в "Артефир" ставаме част от работния процес на режисьора Стефан Командарев върху най-новия му филм с работно заглавие "Made in..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg