Ако погледнем филмографията на Тодор Чапкънов, ще видим редом до името му да стоят над 20 филма и сериала, като сред тях е и един от най-големите нидерландски екшъни през последните години – "Черният лотос". Могат да бъдат прибавени и още близо 50 продукции, в които участва като първи асистент или секънд юнит, тук са включени филми като "Непобедимите 4", "Бодигард на убиеца", "Код: Лондон", "Варваринът". Бил е асистент режисьор и на филма на Питър Уиър "Тhe way back", с участието на Ед Харис, Колин Фарел, Марк Стронг и др. И макар Чапкънов да държи на теорията, че трябва да си много добре подготвен, когато снимаш дадена продукция, защото тъкмо това ти гарантира известна свобода на снимачния терен, режисьорът определя снимачния процес като детска градина.
"Ние сме се събрали с приятели и днес сме си измисли да играем тези сцени – преследване с коли, тайни разговори, разговори за бъдещето… – казва той. – Цялото това нещо е ново за всички и ни е като за първи път, затова и няма как да не се забавляваш и да не гледаш на него като на детска игра. Всичко друго според мен е преекспониране на важността на това, което правим."
За Тодор Чапкънов киното е неговата съдба, но въпреки това той е положил нужното старание и подготовка, отдал е търпението си, за да бъде режисьора, който е днес. Опитът, по негови думи, е важен, но още по-важно е да знаеш как да го използваш в дадената ситуация. На терена всичко е комуникация и трябва да се върши с усмивка, за да бъде работата приятна за всички. Смята, че е възпитан в съвременното кинозвучене и винаги се вълнува, когато снима дадена продукция. Само така успява да запали и останалите от екипа да повярват в неговата идея. А идеите обикновено му изникват по всяко време, най-добре се подрежат в главата му, докато е за риба. Всъщност именно той е и първият зрител на всеки свой филм.
Чапкънов се е отдал на седмото изкуство, което умее да забавлява, тъй като смята, че "хуморът много по-пълноценно изкарва човешките качества и драмата и много по-лесно зрителят става съпричастен към съдбата на героя".
Някъде там намира и общ път с Алекса Баласевич, сръбски продуцент и сценарист. След като го открива в Инстаграм – една от социалните мрежи, на които Чапкънов не отделя особено внимание, Баласевич го кани да стане режисьор на филма "Мегдан: между водата и огъня", който имаше световна премиера на 28-ия София филм фест.
"Съвременен филм, динамичен, с хумор, защото е сръбски филм и нямаше как в моето разбиране за такъв да няма смях, но си има и сериозни елементи, има и любовна история, перипетии, обрати. Много интересни са персонажите, които изградихме вътре", казва Тодор Чапкънов.
В "Мегдан" участват известни ММА бойци, а актьорите – някои от големите звезди на сръбското кино в момента – са преминали през нужните тренировки, за да се научат да водят естествена битка на екрана. На всеки три дни екипът снима на ново място, което превръща снимачния процес в истинско приключение. Както казва Чапкънов, "голямо предизвикателство, но и голямо удоволствие".
Ако си пуснете звуковия файл, ще чуете още:
- подробности около работата върху спортната драма "Мегдан: между водата и огъня", която се развива сред пулсиращите ритми и хаоса на балканския нощен живот, където Петър – бивша спортна звезда, превърнал се в охранител в нощен клуб, се впуска в рисковано приключение, за да спаси своя затъващ отбор по водна топка.
- каква е особената хореография в екшън сцените и има ли екшън в любовта?
- защо Тодор Чапкънов избира актьора Христо Петков да се изправи в битка срещу легендата на бойните изкуства Рико Верхувен в нидерладския екшън "Черният лотос"?
- какво превръща снимките на филма "The way back" във второ училище по кино за режисьора?
- защо животът на Чапкънов отново е кино дори когато не снима такова?
Авторският музикален спектакъл "Емоции от първа необходимост" е премиерното заглавие в афиша на Драматичния театър "Сава Огнянов" - Русе. Постановката е на Ева Данаилова по фрагменти от "Страх и мизерия в Tретия райх" на Бертолт Брехт. Според нейното режисьорско решение спектакълът обединява две от миниатюрите в пиесата на Брехт –..
В редакция "Хумор и сатира" традиционно сме против шаблоните, чупим ги непрестанно, но не ги изхвърляме, че може да потрябват. Тази неделя след новините в 18 това изглежда така: - Увод с песни от фестивала на хумористичната и сатиричната песен "Златният кос". - "Истинските новини" – жителите на Канарските острови се бунтуват срещу туристите,..
В навечерието на Международния ден на танца "Артефир" запознава слушателите с една вълнуваща новина от звездната карта на световния балет. Примабалерината Анелия Димитрова и солистът Ивайло Янев на Балета на Държавна опера - Стара Загора участват в 12-ия Танцов фестивал "Екселсиор" в Сиена , под артистичното ръководство на маестро Марко..
Един артистичен проект, в който пластики и картини оживяват чрез танц. Състоя се премиерата на второто издание на изложбата " Виртуални тела 2.0" в галерия "Квадрат 500" – виртуална, интерактивна експозиция, която е съвместен проект на танцова компания "Хетероподи" и Националната галерия. В "Артефир" Росен Михайлов , главен хореограф на..
"Списание "Но поезия" излиза отново и за кратко след неколкогодишна пауза. Това е летният брой за 2024 г. Книжка 9 за големите неща." Това четем от името на "Но редакция"-та на списанието. Петя Хайнрих пише в редакторския си текст: "За този брой пожелахме българските поети да ни изпращат текстове, засягащи голямото. Гранд, мега, гига, хипер, супер..
Георги Пенков-Джони не прилича на нищо друго в българската култура и същевременно е направил толкова много за нея, че е трудно делата му да бъдат..
Социологът Стефан Георгиев е гост в рубриката "Разговорът" на предаването "Нашият ден". Той участва с коментар по темата, свързана с мобилизационния..
Божана Славкова, победител в най-големия световен поетичен конкурс Mili Dueli, се превърна в първия български автор, спечелил голямата награда с..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg