Вместо да стане полицай, какъвто си е представял, че иска да бъде, той избира да е от хората, които могат да изиграят всеки, дори човекa на реда. От школата в Симеоново до самолета, който каца в Лондон, Радостин Радев извървява пътя на самоосъзнаването и вечното усъвършенстване в преследване на влечението – актьорското майсторство.
Британската театрална школа надделява над всеки опит за нещо различно от професията актьор. Светът на Шекспир, езикът му и умението да създава ритъма на живота на сцената, привличат Радостин толкова много, че днес той е актьор и продуцент, който иска да бъде част от вълната, която ще отведе българското кино на световната карта на седмото изкуство.
"Ако искаме да имаме място в световното кино, то трябва да ни е целта. А не толкова да се правят продукциите ни само тук, за затворен кръг, да гледаме някакви статистики – кой ни гледа това предаване, на каква възраст е, да го таргетираме, за да го задържим най-много на този канал, докато си мие чиниите. Нали затова започват и риалити предаванията. А защо да не ни е целта да създаваме нещо, което е толкова грабващо, че чиниите ще изчакат", казва в "Кино с думи" Радостин Радев. Той е убеден, че има начини да се постигне този ефект, просто трябва да се стремим да ги открием.
Заедно с Юлиан Костов и Калоян Минев създават филмова история, която разказва за трафика на хора – болезнена, но важна за обществото ни тема. Филмът оставя безмълвна публиката по време на премиерата си в кино "Одеон", а според Радостин Радев за тези проблеми трябва да се говори. В случая киното е много добра трибуна за това. С изразните му средства обаче можем все повече да описваме и българската история, която е несравнима откъм факти и събития. Все пак Радев е на мнение, че не бива да пренебрегваме и киното, което е за развлечение.
"В киното се пренасяме в съвсем различен свят и именно затова то представлява едно огромно влечение за мен – обяснява актьорът и продуцент. – Според мен е важно човек да стои в играта."
Радостин смята, че няма малки роли и всичко опира до това специфично умение човек да се превъплъщава в различни персонажи, с всичките му възможни емоции.
"Това е актьорството – рисуване с помощта на емоции. Това са боите, които използваме, от тях идват и нюансите", допълва още той.
За подходите, които един актьор може да използва, когато играе, за тънката връзка с продуцентството и креативността в него, за гениалността на Шекспир и за всичко, което се крие в киносвета на Радостин Радев – чуйте в звуковия файл.
Концептуално и необвързано с конкретна художествена форма, съвременното сценично изкуство преобразява класическите пиеси и чете за първи път новите текстове, които ловят вибрациите на времето, преодолявайки ограниченията на видимата реалност. Сред заглавията в софийския афиш има и нови, написани през последните няколко години пиеси, които с..
От 15 юни до 18 август българският художник Диан Костов внася съвременен поглед към иконописната традиция с изложбата "Кръстопът — цената на избора" в Националната базилика на Светото сърце в Брюксел, най-голямата църква в света в стил Ар деко. Изложбата представя над 70 творби и е вдъхновена от търсенето на духовността в съвремието като..
Броени дни остават до началото на традиционния Международен фестивал на спектакли за деца "Вълшебната завеса". Двадесет и третото му издание ще бъде тържествено открито на 7 май от 10 часа с "Вълшебният меч" – авторски площаден спектакъл на Мим формация "Жар театър". Представлението ще се играе на площада пред Драматичния театър в Търговище, който е..
В своя великденски епизод 543 "Трамвай по желание" отново среща своята публика с прославената народната певица Ели Кордева и хърватския учител, лечител биоенерготерапевт и артист на духовните науки Славко Матанович. Двете артистични личности са свързани дълбоко в годините, но сега ги обединява забележителна мисия, която ще въздигне духа в Пиринския..
"Алиса се умори да седи без работа до сестра си на скамейката, тя беше надзърнала един-два пъти в книгата, която сестра ѝ четеше, но там нямаше нито картинки, нито разговори. "За какво ли е такава книга — си помисли Алиса — без картинки и без разговори?" И тъй както си мислеше (доколкото изобщо можеше да мисли в тая горещина, която я..
"Смятам, че художникът е наблюдател на заобикалящия го свят, който се опитва да анализира онова, което вижда. А ако наблюдаваш нещо дълго време, започваш..
В навечерието на Възкресение Христово ви предлагаме вечер с кантатно-ораториална музика от Специалния ден на Еврорадио, посветен на Страстната седмица и..
"Какво е да не разбираш езика на училището?" – под този надслов основното училище "Христо Ботев" в свиленградското село Левка организира кръгла маса..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg