Руският композитор Александър Зацепин (роден на 10 март 1926г. в град Новосибирск), станал известен с музиката си за над 120 игрални филма, (измежду които комедията „Диамантената ръка”, добре позната на българският зрител от 1968 г. на режисьора Леонид Гайдай) и над 10 анимационни (сред които „Ну, Погоди” - Епизод 2), е получил множество награди и отличия за творчеството си. Някои от тях са „Почетен артист на Руската федерация”, „Народен Артист на Русия”, Орден за „Заслуги към Отечеството”, Медал за „Трудово Отличие” и много други признания. Освен като композитор на филмова музика, е работил и с най-известните руски певци на своето време и е написал над 300 песни.
В зората на кариерата си, певицата Алла Пугачова има честта да бъде поканена от талантливия композитор да изпълни негови песни, като част от саунтрака към филмите „Центърът от небето”, „Готвачът и певицата”, „Фантазиите на Веснухин”, „Жената, която пее”, „Смелият Ширак”, „Между небето и земята”, „31 юни” и „Хвърлянето на топката или всичко започна в събота”.
Записите на тези песни са направени в периода от 1975 до 1978 година, а по-късно издадени като сборен албум.
Слушайки ги, се наслаждавам на професионализма, умереността и скромността на двамата творци.
Тя - начинаеща певица, той - вече утвърден композитор.
Богатите оркестрации на песните, в съчетание с чистият тембър и интониране на певицата, се обединяват великолепно без излишна показност и маниер.
В своята младост, тогава когато Алла Пугачова е била на 26-29 години, а гласът й е бил свеж, невинен и необременен от следите на времето, стилът й - лишен от излишни ефекти и орнаменти, бих нарекла изпълнения й забележителни, а този албум висококачествен!
За професионализма и таланта на маестро Александър Зацепин не се осмелявам да говоря и да анализирам, защото те са безспорни. Бих могла да го сравня с други филмови композитори от европейски и презокеански държави, но ще избегна сравненията умишлено.
Творческият тандем на Александър Зацепин и Алла Пугачова се нарежда в редиците на класическите образци в руската популярна музика, а защо не и в световната.
Вярвам, че този албум, който имам удоволствието да ви представя, би донесъл радост не само на русофилите, но и на останалите слушатели, а песните от него спокойно можем да наречем евъргрийни.
Защо избрах да представя точно този руски композитор? От емоционални, сантиментални подбуди и спомени.
Може би е било през 1977-78 г. когато композиторът Александър Зацепин е бил на гости вкъщи, при родителите ми. Тогава аз пет- шестгодишна, го гледах отдолу нагоре подпряна на стената в коридора, а той ми се усмихваше... единственото, което ми се е запечатало в съзнанието.
Моят баща (композитора Ангел Заберски) наричаше Саша Зацепин приятел и навярно са били. Жалко, че навремето, когато ми е разказвал подробности, не съм го слушала с внимание, а сега го няма вече, за да го попитам отново...
Но аз, от своя страна с възхищение ще споделя една малка част от голямото творчество на руския композитор с вас!
Заповядайте, заедно да чуем песните на Александър Зацепин в изпълнение на младата тогава Алла Пугачова.
четвъртък, 18 януари от 11 часа
"Винаги съм смятал, че един артист, примерно в класическата музика, трябва да е земен – казва Емануил Иванов. – Не бива да се самоиздигаме на пиедестал, не трябва да създаваме изкуствена дистанция между себе си и публиката и да се считаме за недосегаеми, само защото свирим или правим музика. Нямаме никакво право на това – трябва да сме близки..
Либрето: Виктор Жозеф Етиен и Иполит Луи Би (по едноименната драма на Фридрих Шилер) Първо изпълнение: 3 август 1829 г. в Париж. Действащи лица: • Вилхелм Тел – баритон • Мелхтал – бас • Арнолд, негов син – тенор • Валтер Фюрст – бас • Лайтхолд – бас • Геслер, австрийски императорски наместник в Швейцария – бас • Рудолф, негов адютант – тенор..
"През тази година стартираме третото издание на "Международния музикален фестивал за класическа музика и изкуства". Подчертавам изкуства и правя това уточнение, защото в предишните издания, фестивалът беше само с класическа музика. Сега разширяваме диапазона ,включвайки различни изкуства, като в бъдеще тенденцията е форумът да обединява всички..
Фънк вечер What the Funk представят на 24 април катедра “Поп и джаз изкуство” към Вокалния факултет на НМА “Проф. Панчо Владигеров” и Общинският културен институт “Надежда”. В концерта участват Джаз формация “София” и студентите от класа по пеене на ас. д-р Адриана Бенова и от класа по саксофон на хон. ас. Апостол Апостолов - Толи. Повече от..
По повод 40 години преподавателска дейност и още повече концертна, пианистката и клавирен педагог Антонина Бонева организира концерт. На сцената заедно с нея ще музицират настоящите и ученици Марина Мравова, Йоанна-Лора Василева, Мартин Цветков и Димитър Михайлов, които са лауреати на десетки награди от международни конкурси. "Реших да отбележа..
Предстои премиерата на музикалния клип "Оставам" на певицата Вили Русева. Сюжетът на клипа представя една история за силната и непреходна любов между човек..
Георги Пенков-Джони не прилича на нищо друго в българската култура и същевременно е направил толкова много за нея, че е трудно делата му да бъдат..
Вместо да стане полицай, какъвто си е представял, че иска да бъде, той избира да е от хората, които могат да изиграят всеки, дори човекa на реда. От..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg