Млада, красива и истински талантлива – това си помислих, когато за първи път чух концертните изпълнения на вокалистката Велека Цанкова. Това се случи през пролетта на 2018 година. Изпълнена с любопитство и с очакване за истинско удоволствие от среща с прекрасните „стари“ български песни потънах в един от любимите ми музикални клубове в София. Предстоеше концерт на „Bg Vintage“, а една от участничките бе Велека Цанкова. През пролетта на 2021 тя, тромпетистът и композитор Михаил Йосифов, барабанистът Атанас Попов и техните приятели – Шибил Бенев (китара и пиано), Димитър Карамфилов (бас)и продуцентът Елисавета Петрушева подариха четири романтични, искрящи от светлина и багри, нови български песни, част от проекта „Съвременен джаз с българска лирика“, финансиран по програма „Творчески инициативи“ на Национален фонд „Култура“.
Записите са направени от Алекс Нушев. Искрени и елегантни, но и сериозни и задълбочени тези четири песни ни пренасят в света на любовта и мечтите, на поривите и копнежите. Събрали десетилетия в няколко минути, „Сън“, „Околосветско пътешествие“, „Стъпки в пясъка“ и „Ти си някъде там“ вълнуват с ритмичната пулсация на суинг и боса нова, но и предизвикват с актуалност и модерност. Текстовете са съчинени от Велека Цанкова, която е автор и на музикалните теми на три от песните.
„Голямо предизвикателство е да напишеш български текст. Харесва ми, доволна съм! Разбира се, може и още, така че продължаваме. Любовта е обединяващ фактор за много артисти, но ме вдъхновява и приятелството изключително много, както и времената, в които живеем. Нещата, които можем да направим, за да подпомогнем поне малко земята“. Надеждата за бъдеща творческа инвенция прозира в думите на Велека Цанкова. Ето какво още тя разказа в студиото на програма „Христо Ботев“.
1 май Свири оркестърът на Минесота с диригент Осмо Вянскя. 3.00 часа – Дмитрий Шостакович (1906-1975), Камерна симфония в до минор, оп.110 а. 3.24 – Жозеф Болон, Кавалер на ордена на Св. Георги (ок.1745-1799), Концерт за цигулка в Ре мажор, оп. 3 № 1. Солист: Карен Гомио (цигулка). 3.44 часа – Карлос Саймън (р. 1986), Елегия: Гробен плач. 3.50 часа –..
В съботната вечер (27 април от 20 часа) ще бъдем във Виенската държавна опера , за да проследим спектакъла на "Вилхелм Тел" с дата 16 март 2024 година. Последното сценично творение на Росини съперничи по времетраене с божествените дължини на Вагнеровите шедьоври. Това е една от причините "Вилхелм Тел" сравнително рядко да се поставя по..
"Винаги съм смятал, че един артист, примерно в класическата музика, трябва да е земен – казва Емануил Иванов. – Не бива да се самоиздигаме на пиедестал, не трябва да създаваме изкуствена дистанция между себе си и публиката и да се считаме за недосегаеми, само защото свирим или правим музика. Нямаме никакво право на това – трябва да сме близки..
Либрето: Виктор Жозеф Етиен и Иполит Луи Би (по едноименната драма на Фридрих Шилер) Първо изпълнение: 3 август 1829 г. в Париж. Действащи лица: • Вилхелм Тел – баритон • Мелхтал – бас • Арнолд, негов син – тенор • Валтер Фюрст – бас • Лайтхолд – бас • Геслер, австрийски императорски наместник в Швейцария – бас • Рудолф, негов адютант – тенор..
"През тази година стартираме третото издание на "Международния музикален фестивал за класическа музика и изкуства". Подчертавам изкуства и правя това уточнение, защото в предишните издания, фестивалът беше само с класическа музика. Сега разширяваме диапазона ,включвайки различни изкуства, като в бъдеще тенденцията е форумът да обединява всички..
Един снимачен миг – в "Артефир" ставаме част от работния процес на режисьора Стефан Командарев върху най-новия му филм с работно заглавие "Made in..
СУ "Св. Климент Охридски" открива нова интердисциплинарна магистърска програма по астробилогия . За целите и възможностите, които предлага специалността,..
Гражданският журналист е новият публичен "дезинформатор" . Такова определение дава Силвия Недкова, журналистка от сайта "Площад Славейков". Защо? Защото..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg