В последния компактдиск на Ваня Пешева със заглавие "Три аспекта на емоции" пианистката изследва звуковите и стилистичните сфери на импресионизма, експресионизма и постмодернизма чрез произведения съответно от Равел, Скрябин и Албена Петрович-Врачанска. Слушателите ще могат да се запознаят с него в предаването "Музик мания" на 8 юни от 14 часа.
Ето какво пише музикалният критик Петер Зомерегер за албума: "Брилянтната техника на Пешева ѝ позволява да се справи дори с най-технически трудните композитори като Равел и Скрябин. Съпоставката на тези двама автори от началото на XX век със съвременната композиторка Албена Петрович, която ги счита за свое вдъхновение, представлява привлекателната концепция на този компактдиск. Всъщност тънките различия в музикалния език на тримата представени композитори спомагат да се прояви пианистичното красноречие на Пешева, нейното сигурно, мощно докосване и финото й усещане за различните нюанси в музиката. Наистина може да се говори за три различни емоционални аспекта. Импресионистичният Равел контрастира с по-експресионистичния Скрябин, докато Албена Петрович, която е родена десетилетия по-късно, има отчетлив личен стил, без обаче да се отрича от корените си. Албумът на Ваня Пешева е вълнуващо, майсторски изпълнено пътешествие из различните музикални светове на трима композитори, а роялът, който тя е избрала за записа, е отличен със своя топъл, кръгъл звук".
Ваня Пешева ще представи музиката от албума "Три аспекта на емоции" на 11 юни в Зала 9 на НДК в рамките на Международния фестивал "Софийски музикални седмици", но слушателите на програма "Христо Ботев" ще получат шанса предварително да се запознаят с част от изпълненията по време на предаването "Музик мания".
В съботната вечер (27 април от 20 часа) ще бъдем във Виенската държавна опера , за да проследим спектакъла на "Вилхелм Тел" с дата 16 март 2024 година. Последното сценично творение на Росини съперничи по времетраене с божествените дължини на Вагнеровите шедьоври. Това е една от причините "Вилхелм Тел" сравнително рядко да се поставя по..
"Винаги съм смятал, че един артист, примерно в класическата музика, трябва да е земен – казва Емануил Иванов. – Не бива да се самоиздигаме на пиедестал, не трябва да създаваме изкуствена дистанция между себе си и публиката и да се считаме за недосегаеми, само защото свирим или правим музика. Нямаме никакво право на това – трябва да сме близки..
Либрето: Виктор Жозеф Етиен и Иполит Луи Би (по едноименната драма на Фридрих Шилер) Първо изпълнение: 3 август 1829 г. в Париж. Действащи лица: • Вилхелм Тел – баритон • Мелхтал – бас • Арнолд, негов син – тенор • Валтер Фюрст – бас • Лайтхолд – бас • Геслер, австрийски императорски наместник в Швейцария – бас • Рудолф, негов адютант – тенор..
"През тази година стартираме третото издание на "Международния музикален фестивал за класическа музика и изкуства". Подчертавам изкуства и правя това уточнение, защото в предишните издания, фестивалът беше само с класическа музика. Сега разширяваме диапазона ,включвайки различни изкуства, като в бъдеще тенденцията е форумът да обединява всички..
Фънк вечер What the Funk представят на 24 април катедра “Поп и джаз изкуство” към Вокалния факултет на НМА “Проф. Панчо Владигеров” и Общинският културен институт “Надежда”. В концерта участват Джаз формация “София” и студентите от класа по пеене на ас. д-р Адриана Бенова и от класа по саксофон на хон. ас. Апостол Апостолов - Толи. Повече от..
Когато тръгвате от Баку към Гобустан обикновената кола изведнъж се превръща в машина на времето. Пренасяте се в каменната ера. В историко-художествения..
Кой не си пожелава късмет? Тъкмо това е заглавието на книгата на Лорънс Шимел с илюстрации на Хуан Камило Майорга. От каква гледна точка обаче човек има..
Един снимачен миг – в "Артефир" ставаме част от работния процес на режисьора Стефан Командарев върху най-новия му филм с работно заглавие "Made in..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg