Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Времето в новата изложба на Красимир Русев

7
Снимка: Дарина Маринова

Представете си как антични богове бутат тир. Ние, съвремените човеци, също бихме изглеждали нелепо в едно бъдещо, прогресиало общество. Античността има несретно съществуване в нашата консуматорска реалност. Усилието на класическите художници често изглежда като безсмислен жест, като постижение, което лесно замитаме под килима на "забързаното ежедневие".

Time After Time ("Време след времето") е новата изложба на Красимир Русев, която може да бъде разгледана в галерия "Райко Алексиев" до 20 април.  

"Артефир" открива Красимир Русев във Велико Търново, където художникът работи, рисува и живее. Артистът споделя: "Съвременното общество не може да осъзнае какво означава един класически образец. Смятам, че това е разковничето на нещата – това беше и акцентът на изложбата."

За Русев класическите образци представляват еманация на сложни процеси и личности. Днес ги виждаме, попаднали в рамките на търговски брандове, изгубили своята същност. Това, според художника, е част от голямата промяна в европейската култура днес.

И докато осъзнаем тази промяна, на сцената се възкачва изкуственият интелект. Русев вярва, че ИИ ще бъде полезен на изкуството: "Изкуственият интелект ще сепарира истинския художник от тази субкултура, която ни залива. Ще остане най-накрая човешкият индивидуализъм."

Целия разговор чуйте в звуковия файл: 

Снимки – Дарина Маринова и СБХ "Райко Алексиев"
По публикацията работи: Бисерка Граматикова

БНР подкасти:



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!  
Акцентите от деня са и в нашата Фейсбук страница. Последвайте ни. За да проследявате всичко най-важно в сферата на културата, присъединете се към групата БНР Култура.

Галерия

ВИЖТЕ ОЩЕ

Излезе "Алиса в страната на чудесата" с илюстрации на Салвадор Дали

"Алиса се умори да седи без работа до сестра си на скамейката, тя беше надзърнала един-два пъти в книгата, която сестра ѝ четеше, но там нямаше нито картинки, нито разговори. "За какво ли е такава книга — си помисли Алиса — без картинки и без разговори?" И тъй както си мислеше (доколкото изобщо можеше да мисли в тая горещина, която я..

публикувано на 04.05.24 в 13:32

Поздрави се сам!

В редакция "Хумор и сатира" знаем, че съответните учени са изследвали, броили са и са установили научен факт – в България най-популярно е името Георги.  При нас актьори и автори с това име има доста, затова тази неделя след новините в 18 часа  ефирът ще изглежда така: - Увод с песни от фестивала на хумористичната и сатиричната песен "Златният..

публикувано на 04.05.24 в 11:00

Sepia: нова изложба на Димитър Генчев в пространството на DOT София

"Смятам, че художникът е наблюдател на заобикалящия го свят, който се опитва да анализира онова, което вижда. А ако наблюдаваш нещо дълго време, започваш да го обикваш",                                                                                                                  Димитър Генчев. Пловдивската галерията за съвременно..

публикувано на 04.05.24 в 08:26
Кирил Кадийски

Саморазпятията на поета

Човекът се ражда от човека. "Фениксът се ражда не от яйце, а от пепелта" (Кирил Кадийски) . Поетът се ражда от поезията.  В печалния ден, в който Божият син е разпнат, за да изкупи греха на човечеството, в "Артефир" отправяме поглед нагоре – към възвишената поезия.   Престижното френско издателство "Аден" посвети годишния си алманах  на..

обновено на 03.05.24 в 14:34
Кадър от снимачния процес

Филмът "Сватба" по разказ на Хайтов с първи показ в Кан

Колко е голямо предизвикателството да правиш игрално кино по българската литературна класика – разговор в "Артефир" с Магдалена Ралчева , режисьор и продуцент на новия игрален филм "Сватба" по разказа на Николай Хайтов, със сценарист Юрий Дачев. Магдалена Ралчева е позната на българските кинолюбители като режисьор на филмите "Още нещо за..

публикувано на 03.05.24 в 14:30