На среща с журналистите в навечерието на премиерата, и постановъчният екип, и изпълнителите на главните роли ни подсказаха, че ни очакват изненади в една нетрадиционна продукция. Наистина гледахме спектакъл не в традицията на вълшебната приказка – класическа или съвременна. Бих казала, че Вера Петрова е извела на преден план шегата, умението да забавляваш, а забавлявайки, да разкриваш истината за живота и света. Сякаш Папагено е един безумен или остроумен шут, който води цялото действие. И нали “целият свят е сцена“, храмът се оказва театър, може би музикален театър от началото на ХХ век, оперета или вариете. В него, преминавайки като на шега през всички перипетии, сърцата на героите са изпитани, злото е разобличено, доброто побеждава и има щастлив финал. Струва ми се, че отдалечавайки се от вълшебната приказка, в която вече е доказала своето майсторство с “Пепеляшка“ от Росини, в новата продукция на “Вълшебната флейта“ режисьорката Вера Петрова всъщност е търсила съвременния еквивалент на автентичния зингшпил. При това, със стила на творец, който е много “в час“ със съвременните тенденции на най-престижните световни оперни сцени. Спектакълът беше много динамичен. Много добра работа на целия постановъчен екип: диригент-постановчика Светослав Борисов, художничките на сценографията и костюмите Моли О’Катън и Марта Миронска, създателите на художественото осветление и хореографията Саймън Бенисън и Риолина Топалова.
Специално бих искала да отбележа отличната работа на диригента Светослав Борисов в изящния моцартов репертоар, в който, за да звучи всичко много лесно, трябва да се репетира много здраво! Сред изпълнителите в главните роли бях най-силно впечатлена от красивия глас и фразиране на сопрана Стефани Кръстева-Павлова в ролята на Памина и от цялостното изпълнение на полския баритон Гжегош Собчак в ролята на Папагено – отлично произношение, стилна музикална интерпретация и завладяващо сценично присъствие!
Силен международен изпълнителски състав беше подготвила Софийската национална опера за четирите поредни спектакъла. Два от тях бяха отменени заради националния траур в памет на Патриарх Неофит. На 14-и март в ролята на Царицата на нощта гледахме унгарския сопран Бригита Симон, в неделния спектакъл е участвал чешкият сопран Луцие Канкова, а на 29-и март предстои изявата на Диана Василева. Тя дебютира в партията на Царицата на нощта преди 17 г. на сцената на Софийската национална опера, след това я изпълнява в още пет различни постановки и споделя, че това е любимата й роля. Би било много интересно да се гледат всички състави. Пожелавам успех на всички солисти! А премиерният спектакъл на 14-и март завърши с дълги и бурни аплодисменти, така че може да се каже, че Националният ни оперен театър започна много успешно 2024 г. с българската премиера на операта “Медея“ от Керубини и новата продукция на “Вълшебната флейта“ от Моцарт.
В звуковия файл чуйте още зрителски впечатления.
Легендарните години на българската авиация и самолетостроене са представени в изложбените зали "Рафаел Михайлов" във Велико Търново. Историци и авиомоделисти ни връщат в годините, когато бойната ни авиация е наброявала 602 самолета и вертолета и още преди това, когато българските авиатори са писали световната история като например, че първият нощен..
За 15-и пореден път в Пловдив ще се проведе Международният фестивал "Дни на музиката в Балабановата къща", който по традиция има пролетно и есенно издание. Тази пролет форумът ще събере елитни солисти и ансамбли - началото на 12 май от 18.30 ч. ще постави блестящият цигулар Светлин Русев с програма от солови пиеси, а заедно с него на финала ще свирят..
През 2024-тa честваме 110 години от рождението на незабравимия български бас Борис Христов, а фестивалът, който носи неговото име, закръгля своите две десетилетия. Организатор и домакин на събитието е Националният музей "Борис Христов" - софийският дом на големия артист. Именно в това издание, което ознаменува двете кръгли годишнини, форумът..
Трима художници откриха изложба в Художествената галерия в Добрич с оригиналното заглавие "Яйце от крава, мляко от кокошка". Творбите на Желко Терзиев, Калина Димитрова и Красимир Терзиев са в различни направления на визуалното изкуство и експериментират по интересен начин с изразните средства на киното, фотографията, инсталацията,..
Тази вечер – 10.05, от 19 часа в Столичния куклен театър е премиерата на "И ние играем Ромео и Жулиета". Режисьор на спектакъла е Стоян Радев. "Идеята на Камен Асенов, който е актьор в Кукления театър, беше да тръгнем от там, че има вражда между драматичните и куклените актьори. Това е находчиво хрумване, през което навлизаме в шекспировата..
В края на 19 век в изкуството се заражда ново направление - така нареченият реализъм . Постепенно Европа започва да излиза от романтичните украси в произведенията на изкуството и в него път си проправят обективизмът и истинската картина на действителността. Може би това е естествен процес, в който изкуството се развива – през замечтания поглед и..
Любимият фотограф на врачани Тони Дуковски, наричан от местната общественост "Детето на Враца", издаде първата си книга. Заглавието ѝ е популярният врачански израз - "И те така, те". Представянето на книгата събра много хора в градското читалище. "Аз се изправих срещу нещастието, дадено ми от природата и човешка грешка, за да го..
РСМ категорично се разделя с пътя си за своята европейска интеграция . Това каза пред БНР Милен Керемедчиев, бивш заместник-министър на външните..
"Левицата" ще компенсира неспособността на БСП да генерира по-смислена лява политика. Това заяви пред БНР Михаил Миков, бивш председател на БСП,..
Кампанията стартира още с разглобката , каза пред БНР пиар експертът Диана Дамянова. В момента тя вижда две странности, едната от които е..