Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

"Капулети и Монтеки" от Залцбург

Снимка: SF/Marco Borrelli

Операта "Капулети и Монтеки" на Виченцо Белини е изпълнена два пъти концертно в рамките на тазгодишния фестивал в Залцбург. В тази интерпретация всичко звучи изпипано и в най-добрите традиции на белкантото. Рецензия за спектакъла в Music Today задава въпроса: "Възможно ли е Белини да бъде изпълнен концертно? Съдейки по неприкрития ентусиазъм на публиката по време на първото от двете представления на "Капулети и Монтеки", определено да и тази практика трябва да се случва по-често"!

Марко Армилиато – един от най-известните и уважавани оперни диригенти, чест гост в най-известните оперни театри из целия свят, ръководи концертното изпълнение от 19 август тази година. Жоао Маркос Копертино от Operawire споделя, че "под диригентството на Армилиато сякаш звучат фанфари". Откъс от рецензията в Music Today пък споделя: "Ансамбълът на оркестъра на Моцартеума и господата от Филхармоничния хор на Виена, изпълняват творбата с пъргавина, музикалност и голяма доза елегантност. Оркестровите солисти, които имат деликатни задачи в някои арии, също се представят с доста увереност".

Звездата на вечерта обаче, определено е Айгул Ахметшина, която се превъплъщава в ролята на Ромео. За нейното представяне четем блестящи отзиви от критиката. 27-годишната руска певица е припозната като "Новата Нетребко". През 2017 г. печели международния певчески конкурс "Ханс Габор - Белведере" за млади оперни певци, описван като "Трамплинът" за кариера в операта" или "Уолстрийт на гласовете". Ахметшина също е приета в студийната програма на Ковънт Гардън. Тя притежава всичко необходимо, за да бъде оперна дива – мощ, голям диапазон, плавно легато, мек звук и харизматичнос. Има невероятно добре воден мецосопранов глас, който се отличава с простота и в същото време изключително голяма дълбочина. Финалната сцена на смъртта в "Капулети и Монтеки" от Белини е толкова въздействаща, че те кара да настръхнеш.

За Елза Драйзиг, това е второто превъплъщение в ролята на Жулиета за това лято. През юни френско-датчанското сопрано изпълнява Жулиета в "Ромео и Жулиета" от Гуно в Националната френска опера. Нейните колоратури винаги са пропити с голяма нежност и лекота, подхождащи на духа на героинята ѝ. В Жулиета на Белини, Драйзиг показва сила и проекция във високия регистър. Леко стегнатото ѝ вибрато може да не е по вкуса на всеки, но определено не пречи на музикалността да се лее от нейния образ".

Изпълнителски състав:
• Ромео, предводител на Монтеки – Айгул Ахметшина
• Жулиета, дъщеря на Капелио Капулети – Елза Драйзиг
• Капелио, предводител на Капулети и баща на Жулиета – Микеле Пертузи
• В Тебалдо, годеник на Жулиета – Джовани Сала
• Лоренцо, лекар и васал на Капулети – Роберто Талявини
Хор и оркестър на Моцартеума в Залцбург

Диригент – Марко Армилиато

Бъдете с програма "Христо Ботев" тази събота, 30 септември, от 20 часа!

По публикацията работи: Росица Михова


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!  
Акцентите от деня са и в нашата Фейсбук страница. Последвайте ни. За да проследявате всичко най-важно в сферата на културата, присъединете се към групата БНР Култура.
ВИЖТЕ ОЩЕ

Програмата на Еврокласик ноктюрно от 1 до 15 май 2024 г.

1 май Свири оркестърът на Минесота с диригент Осмо Вянскя. 3.00 часа – Дмитрий Шостакович (1906-1975), Камерна симфония в до минор, оп.110 а. 3.24 – Жозеф Болон, Кавалер на ордена на Св. Георги (ок.1745-1799), Концерт за цигулка в Ре мажор, оп. 3 № 1. Солист: Карен Гомио (цигулка). 3.44 часа – Карлос Саймън (р. 1986), Елегия: Гробен плач. 3.50 часа –..

публикувано на 30.04.24 в 07:50

"Вилхелм Тел" от Росини във Виенската държавна опера

В съботната вечер (27 април от 20 часа) ще бъдем във Виенската държавна опера , за да проследим спектакъла на "Вилхелм Тел" с дата 16 март 2024 година. Последното сценично творение на Росини съперничи по времетраене с божествените дължини на Вагнеровите шедьоври. Това е една от причините "Вилхелм Тел" сравнително рядко да се поставя по..

публикувано на 27.04.24 в 07:55
Аделина Александрова и Емануил Иванов

Пианистът Емануил Иванов: артистът трябва да е земен

"Винаги съм смятал, че един артист, примерно в класическата музика, трябва да е земен – казва Емануил Иванов. – Не бива да се самоиздигаме на пиедестал, не трябва да създаваме изкуствена дистанция между себе си и публиката и да се считаме за недосегаеми, само защото свирим или правим музика. Нямаме никакво право на това – трябва да сме близки..

публикувано на 26.04.24 в 12:45
Сцена от четвърто действие на операта „Вилхелм Тел“

"Вилхелм Тел" от Джоакино Росини, опера в четири действия

Либрето: Виктор Жозеф Етиен и Иполит Луи Би (по едноименната драма на Фридрих Шилер) Първо изпълнение: 3 август 1829 г. в Париж. Действащи лица: • Вилхелм Тел – баритон • Мелхтал – бас • Арнолд, негов син – тенор • Валтер Фюрст – бас • Лайтхолд – бас • Геслер, австрийски императорски наместник в Швейцария – бас • Рудолф, негов адютант – тенор..

публикувано на 26.04.24 в 12:15

Фестивалът "Артис" с трето издание в София

"През тази година стартираме третото издание на "Международния музикален фестивал за класическа музика и изкуства". Подчертавам изкуства и правя това уточнение, защото в предишните издания, фестивалът   беше само с класическа музика. Сега разширяваме диапазона  ,включвайки различни изкуства, като в бъдеще тенденцията е форумът да обединява всички..

публикувано на 26.04.24 в 08:15