„Все още сме далеч от ситуации, в които автономните камиони ще са господарите на пътя, но пътят към подобни автономни машини вече е поет. Производители и дистрибутори вече пробват интереса на клиентите си поне с полуавтономни машини“, каза в „Хора, пътища, автомобили“ Александър Бабанин от Асоциацията на автомобилните производители:
„Всички работят в тази посока. Шофьорът трябва да е вътре и да пусне волана да работи сам, като спазва осовата линия, до края на пътното платно, като се правят и завои, но трябва да има коректна маркировка и пътен ръб“.
Александър Бабанин поясни, че подобен тип системи, като начало, ще бъдат прилагани само на магистрални участъци:
Контролът, поне за Европа, ще е в нови регламенти, които се обсъждат и подготвят. Но дебатът за това кой как да носи отговорността на пътя е вкаран в по-голямата дискусия за регулациите на изкуственият интелект. Системите за автономните автомобили бяха определени като високорискови в наскоро предложената от ЕК класификация на риска при използването на изкуствен интелект. Това означава, че при пускането им в употреба, доверието в тях ще е най-ниско и те винаги трябва да бъдат под наблюдение. Татяна Евас от генералната дирекция, която отговаря за координация на политиката за изкуствен интелект в ЕС обяснява:
„Автомобилният сектор определено ще е заинтересован от тези регулации. Защото елементи от тях попадат в групата на системите с висок риск. Затова в предложението сме включили изисквания като на например, данните от обучителния процес да бъдат висококачествени. Да има проследима документация, да има определено ниво на прозрачност, за да може потребителят да знае как да ползва системата. Изискваме потребителят да има възможност да „надзирава“ действията на системата, както и мерки, свързани с киберсигурността на системата.
Автомобилният сектор уверява, че вече се работи по създаването на сигурни методи за тестване на автономните превозни средства. Консорциумът за автоматизирана безопасност на превозните средства, който обединява доста световни производители, вече е фокусиран върху безопасното внедряване на автоматизирани системи за управление от 4-то и 5-то ниво“, уверява Ейми Чу:
„Ние вярваме, че събирането на възможно най-много данни е важно не само, когато се случи някакъв инцидент, за да можем после да го реконструираме. Но е и важно, за да разберем какво е поведението на системата, което да доведе и до подобряване на сигурността. Данните, които записваме, стават особено важни когато трябва да обучим системата която автоматично трябва да се ориентира. Тези действия обикновено се изпълняват от човека-шофьор, но в един момент ще бъдат поети от изкуствения интелект, който ще се намира в автомобила. Интересува ни какво прави този автономен автомобил. Втората категория я нарекохме „откровеност“. Тоест, какво самият автомобил е помислил, че е важно да бъде отчетено. Това е важно, защото преди да поеме управлението, трябва да сме сигурни, че изкуствен интелект е изпълнил определени процедури. Като например какъв е бил статусът на подадените сигнали - за спирачките, за мигачите. В третата голяма група данни влиза статистиката за това какво са „видели“ сензорите“.
Дебатите за сигурността на автономните автомобили продължават да са пълни с множество технически детайли. Но очевидно е, че вървят заедно с развитието да законодателството за автономните коли. Последният пример е от Германия. Преди седмици германските депутати одобриха законодателство, което ще позволи на превозните средства без шофьор да тръгнат по обществените пътища до 2022 г.
Александър Бабанин от Асоциацията на автомобилните производители свидетелства, че България е далече от подобни мерки:
„Това ще дойде и у нас рано или късно, когато се осъществява и връзка между движещите се превозни средства, но такава система все още не ни е била представена. Мисля, че има такива определени трасета на Запад – от точка А до точка Б, които ще бъдат изпробвани как се експлоатират такива превозни средства. Може и да се отделят лентите първоначално автономните от неавтономните автомобили".
Още по темата в звуковия файл.
Нови манастири се строят от църквата, но винаги има някой инициатор, който става ктитор , той дава средства. Това каза пред БНР Христо Шанов, автор на книги за манастирите на България, работил 45 години като експерт в Националния институт за паметниците на културата. "Книгите ми "Манастирите на България", които са три тома, обхващат периода от..
" Това, което съм правил в професионалния си живот, ми дава невероятно спокойствие и мога да спя спокойно , защото никога не съм се продал, никога не съм правил услуги, не съм заблуждавал с информациите, които съм предавал. Проблем е отношението на другите към професията ни, защото много хора се постараха тя да бъде подценявана и да девалвира"...
Честит празник Вход Господен в Йерусалим, популярен като Цветница или Връбница! Наричаме го така, защото Господ Иисус Христос влязъл за последен път в Йерусалим, но бил посрещнат триумфално, като цар. Хората Го приветствали с палмови клони, постилали палмови клони и дрехите си по пътя пред Него.: „ А повечето от народа постилаше дрехите си по..
В началото на новата кандидатстудентска кампания студентите и преподавателите от факултет "Обществено здраве" на Русенския университет показаха пред обществеността и бъдещите си колеги предимствата на кинезитерапията. Една от най-атрактивните и търсени специалности на Русенския университет е "Кинезитерапия". Специалистите, които завършват, имат..
Генералният директор на БНР Милен Митев получи награда от медийната компания "К и П Адвъртайзинг", която представи списанието "София и Софийска област - бизнес, култура, туризъм". "Нашата медия издава две списания - "Дестинация България" и "София и Софийска област - бизнес, култура, туризъм". В първото издание се стараем в туризма да покажем всичко..
Удивителен сюжет за политически племена, културни пропасти и несвобода на словото се разгърна в Брюксел преди броени дни. Бях там, когато разбрах, че районен кмет с името Емир Кир е изпратил полиция, за да спре против всякакви правила и закони една напълно легитимна и доста престижна годишна конференция на национални консерватори, включваща..
Близо четири пети от грузинците се стремят към евроинтеграция на страната им. Управлява ги обаче партия, която уж следва тази воля на народа, но с действията си, и то последователни, тласка Грузия към Русия. Партията "Грузинска мечта" прокара миналата седмица на първо четене в парламента закон, задължаващ всички организации, повече от 20 процента..
Ако човек има вяра, за него винаги има слънце след мрака и винаги има надежда . Това каза актрисата Ели Скорчева, специален гост в предаването..
Без идеята за себеизграждане трудно можем да влезем в епопеята на Кръста . Това каза пред БНР проф. Валери Стефанов, литературовед, преподавател в СУ..
Младите хора в България са опасно дистанцирани от политиката , заяви пред БНР директорът на "Галъп интернешънъл" Първан Симеонов. "Липса на..