Най-новата постановка на Пловдивския Куклен театър е „Апокалипсисът идва в 6 вечерта“, чиято премиера е на 30 ноември и 1 декември.
Паметливи любители на Мелпомена ще се сетят, че тази пиеса на Георги Господинов вече е поставяна пред 13 години от Маргарита Младенова с Малък градски театър „Зад канала“. Сега нов прочит на тази драма прави режисьорът Лео Капон с трупата на Пловдивския куклен театър.
На колажен принцип Георги Господинов разказва истории за това как минаха 90-те и как влязохме в новото хилядолетие с по един микроапокалипсис в аванс.
Истории, сенки и гласове, които се навързват, допират, понякога през отделна фраза, за да дадат силуета на едно тяло, ранимо, неразказано, направено от самота.
Според режисьора Лео Капон това е времето, в което е живял и иска да разкаже за него на младите хора – на първо място актьорите от трупата на Кукления театър.
„Пиесата е за едно време, в което съм живял и ми се прииска да разкажа за него на тези млади хора, за да направят по-точна преценка за това какво се случва и от какво имаме нужда. Това, което мен ме вълнува, е, че можем да разкажем историите си единствено скрити зад някаква маска“ – споделя Лео Капон.
Младият актьор Велизар Евтимов отговаря на въпроса дали времето, за което му разказва Лео Капон – началото на прехода, му харесва:
„То става малко по слухове на очевидци. Става едно търсене от наша страна, защото Лео ни представя едни факти и данни, но и ти сам разпитваш баби, дядовци, майки, бащи... На мен не ми е било ясно как сте се редили на опашки за хляб и мляко, примерно. Хем е трудно, но хем и приятно да видиш един нов начин на живот, който не ти е бил ясен“.
Актрисата Елин Стоянова разсъждава върху въпроса за личния апокалипсис и за това как си го представя от името на своето поколение – младежи, раждани през 90-те.
„Всъщност апокалипсисът е нещо много хубаво за мен, точно от гледна точка на това Откровение, за което Лео говори. Любимата ми реплика от пиесата е: „Апокалипсисът е много лично нещо!“.
Премиерата на „Апокалипсисът идва в 6 вечерта“ е на 30 ноември от 19 ч., като на следващия ден – 1 декември също ще има представление.
Повече от 2100 посетители са разгледали изложбите в Градска художествена галерия в Пловдив по време на Европейската нощ на музеите. Постоянните експозиции и временните изложби са видени тази нощ от пловдивчани и гости на града – поотделно и семейно с децата им, за да ги срещат с българското изобразително изкуство. Над 1200 души са посетили..
За фестивала на поезията „Орфей – 2024“ ще говорим в „Алтер его“ тази събота. Наградените поети вече са оповестени, но ще направим това и при нас – като повод да поговорим с организатора на седемте издания Антон Баев. Ще разменим думи и с носителката на големия приз за поезия Мирела Иванова, както и с две от отличените поетеси в две..
В навечерието на големия ден 24 май с Емилия Каменова си припомняме знаковите имена, които Пловдив създава в българската литература. Поглеждаме как литературата вижда Пловдив. Достолепен, могъщ... .. Но защо тогава е живо това наблюдение: "Изкатерили сме се на раменете на великани, а днес приличаме на джуджета". Слушайте "Срещите" в събота..
Чаровна дама, влюбена в музиката и в пътешествията и любим учител на много ученици е Здравка Андреева. За нея кризите отварят нови възможности, а пътешествията – нови срещи и познания. Тя е дългогодишен преподавател по акордеон в Музикалното училище „Добрин Петков“, а след като напуска създава музикалната работилничка „Дади“, в която вече 10..
Антоанета Караиванова-Павлова е родена, живее и твори в Пловдив. Пише поезия и проза. Има публикации в местния и регионален печат, в национални и интернационални сборници и алманаси. Отличавана е в национални конкурси. По нейни стихове са създадени песни, както и химна на Медицински университет – Пловдив /2020/. Член е на Съюза на учените в България..